Światowy handel wieprzowiną: kurczące się rynki Japonii i Korei Południowej
Europejscy, brazylijscy i amerykańscy eksporterzy wieprzowiny konkurują nie tylko o Chiny, ale także o Japonię i Koreę.
Europejscy, brazylijscy i amerykańscy eksporterzy wieprzowiny konkurują nie tylko o Chiny, ale także o Japonię i Koreę.
W lipcu przeżywaliśmy zarówno rekordy cenowe, jakich w Polsce nigdy nie widzieliśmy, a także dość ostre spadki, które to zaskoczyły producentów tucznika oraz hodowców.
Obserwujemy wyższy od oczekiwanego wzrost cen trzody chlewnej, jednak coraz większa konkurencja ze strony krajów trzecich stawia pod znakiem zapytania przyszłość europejskich producentów wieprzowiny.
Jest to globalna wersja zarządzania zasobami na poziomie firmy, gdzie różne ilości zasobów dla różnych towarów są przechowywane w magazynach, ponieważ uważa się, że względny koszt takiego działania jest mniejszy niż koszt braków.
Kiedy realne dochody spadają, ludzie będą kupować mniej wieprzowiny niezależnie od ceny, co oznacza, że jeśli ceny wrócą do poprzedniego poziomu, i tak będzie kupowane mniej wieprzowiny. Nazywa się to niszczeniem popytu.
IFIP z danymi InterPIG podsumowuje ewolucję kosztów produkcji w 19 różnych krajach i regionach.
Hiszpańscy producenci powinni priorytetowo traktować większą wydajność i powinni zdawać sobie sprawę, że wzrost nie może trwać w nieskończoność.
Przypadkowe wstrząsy, takie jak pandemia COVID-19, poważnie zakłócają łańcuchy dostaw.
W USA, nawet przy rekordowej sprzedaży w Chinach, produkcja przytłacza rynek, co jest odwrotną sytuacją niż ta w Hiszpanii.
Bardzo wysokie, spowodowane ASF, zapotrzebowanie na wieprzowinę ze strony Chin, może przyćmić zwiększony popyt na produkty mięsne pochodzenia roślinnego w porównaniu do popytu na tradycyjne produkty mięsne.
"Gdy chcesz sprawdzić głębokość wody, nigdy nie zanurzaj obydwu nóg"
Podaż wieprzowiny, jej spożycie i siła nabywcza w Chinach, wojna handlowa USA z Chinami i globalizm to tylko niektóre z piłek w grze, a wiele innych może wkrótce dołączyć.
Dla producenta dostosowanie się do segmentu pakowania/ przetwórstwa, które wykazują cechy długofalowego, skutecznego i odpornego gracza z dostępem do globalnego rynku ma kluczowe znaczenie dla sukcesu, niezależnie od tego, jak wydajny stał się producent.
Ogromne zapasy, rosnąca produkcja i wydajny, skoordynowany globalny łańcuch paliwowy obniżają koszt mączki sojowej, taniej paszy i są przyczyną wysokich zysków.