X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0
Czytaj ten artykuł w:

Rynek importu wieprzowiny do Chin w 2017r.

W 2017 r. Chiny importowały 1 216 757 ton wieprzowiny i 1 236 454 ton podrobów, co oznacza spadek odpowiednio o 25% i 8% w porównaniu do danych z 2016 r.

15 maj 2018
X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0

Kluczowe czynniki, które mogą tłumaczyć spadek importu wieprzowiny przez Chiny w 2017 r., są następujące:

  • Po pierwsze, zwiększona podaż wieprzowiny w kraju - liczba ubojów w rzeźniach w Chinach osiągnęła 221,82 mln sztuk w 2017 r., o 6,3% więcej niż w 2016 r.
  • Po drugie, obniżenie krajowych cen wieprzowiny - średnia roczna cena żywca wieprzowego wyniosła 14,8 USD na kg w 2017 r., spadając o 19% w ujęciu ryczałtowym. Podobny scenariusz dotyczył krajowej ceny tusz wieprzowych, która spadła o 15% z 24.4 CNY na kg w 2016 r. do 28,8 CNY za kg w 2017 r. W rezultacie różnica cen między wieprzowiną krajową a importowaną znacznie się zawęziła.
  • Po trzecie, krajowi odbiorcy końcowi tradycyjnie preferują świeżą wieprzowinę niż mrożoną, podczas gdy ta ostatnia była kupowana głównie przez krajowe przedsiębiorstwa przetwórstwa żywności.

Pod względem udziału w rynku eksporterów wieprzowiny do Chin Hiszpania wyeksportowała w 2017 r. łącznie 237 714 ton wieprzowiny do Chin, zajmując czołowe miejsce wśród wszystkich krajów eksportujących. Z udziałem w rynku wynoszącym 19,5%, za Hiszpanią poszły Niemcy (17,4%) i Kanada (13,7%).

Jako 5 miejsce wśród wszystkich eksporterów podrobów i z udziałem w rynku wynoszącym 10,1%, eksport podrobów z Hiszpanii do Chin wzrósł o 12,8% w 2017 r. w ujęciu ryczałtowym.

poniedziałek 12 maja 2018/ IQC.
http://www.iqc-insights.com

Komentarze do artykułu

To miejsce jest przeznaczone do dyskusji między użytkownikami pig333.com a nie do zadawania pytań autorom artykułów
Skomentuj

Dostęp tylko dla użytkowników portalu 3trzy3. Zaloguj się aby dodać komentarz.

Nie jesteś subskrybentem tej zawartości Najnowsze wiadomości z branży

Newsletter o trzodzie na Twoim mailu

Zaloguj się i zapisz do subskrypcji