X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0
Czytaj ten artykuł w:

UK: Wzrost sprzedaży żywności i napojów w Brexit

Chińscy konsumenci w zeszłym roku kupili żywność i napoje o wartości ponad 560 milionów funtów i wykazali szczególną preferencję dla brytyjskiego łososia, whisky i wieprzowiny.

16 luty 2018
X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0

Sprzedaż zagraniczna brytyjskiego jedzenia i napojów nadal rosła w zeszłym roku, a rekordowy eksport wyniósł ponad 22 miliardy funtów.

Brytyjskie firmy produkujące artykuły spożywcze i napoje sprzedają obecnie swoje produkty na 217 rynkach - przy wzroście sprzedaży mleka i śmietany o 61%, łososia o 23% i wieprzowiny o 14%.

Coraz większe zapotrzebowanie na puby w stylu brytyjskim spowodowało również pojawienie się butelek piwa brytyjskiego na półkach aż do Japonii i Nowej Zelandii, podczas gdy gin nadal przechodzi przez "gineissance" ze sprzedażą międzynarodową brytyjskich marek sięgającą ponad 500 milionów funtów. Od stycznia do grudnia 2017 r. wyeksportowano również do Francji 85 milionów funtów sera, 21 milionów funtów czekolady do Belgii, a nawet 2 miliony funtów herbaty do Chin.

Sekretarz stanu ds. Środowiska, Żywności i Wsi Michael Gove powiedział:

Rolnicy, rybacy i nasi producenci żywności pomagają w zapewnieniu bonusu w okresie Brexit - dzięki większemu eksportowi brytyjskiej żywności i napojów niż kiedykolwiek wcześniej.

W przeciwieństwie do ciągłego negatywnego nastawienia do Brexitu, brytyjska gospodarka coraz mocniej zaznacza, że ​​Green Brexit może dotyczyć całego kraju.

Ten rosnący popyt na brytyjskie produkty ujawnia ogromne możliwości dla producentów, ponieważ Wielka Brytania przygotowuje się do opuszczenia Unii Europejskiej. Stany Zjednoczone pozostają największym rynkiem poza UE, wartym 2,3 miliarda funtów w zeszłym roku i rosnącym o 3% w stosunku do roku poprzedniego.

Jak zademonstrowała premier podczas swojej ostatniej podróży do Chin, brytyjskie jedzenie i napoje zyskują coraz większą popularność na całym świecie, a Chiny są ósmym największym rynkiem eksportowym dla brytyjskiego jedzenia i napojów. W zeszłym roku chińscy konsumenci kupili żywność i napoje o wartości ponad 560 milionów funtów, którzy szczególnie preferowali łososie brytyjskie, whisky i wieprzowinę.

niedziela 11 lutego, 2018/ DEFRA/ UK.
https://www.gov.uk

Komentarze do artykułu

To miejsce jest przeznaczone do dyskusji między użytkownikami pig333.com a nie do zadawania pytań autorom artykułów
Skomentuj

Dostęp tylko dla użytkowników portalu 3trzy3. Zaloguj się aby dodać komentarz.

Nie jesteś subskrybentem tej zawartości Najnowsze wiadomości z branży

Newsletter o trzodzie na Twoim mailu

Zaloguj się i zapisz do subskrypcji

Powiązane artykuły