X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0
Czytaj ten artykuł w:

Komisja Europejska przeznaczy 186 mln euro na promocję produktów rolno-spożywczych

Komisja Europejska przeznaczy 185,9 mln euro w 2024 r. na finansowanie działań promocyjnych na rzecz zrównoważonych i wysokiej jakości unijnych produktów rolno-spożywczych w kraju i za granicą.

21 listopad 2023
X
XLinkedinWhatsAppTelegramTelegram
0

Przyjęty przez Komisję program prac w zakresie polityki promocyjnej na 2024 r. ma na celu rozwijanie nowych możliwości rynkowych, przy jednoczesnym uwzględnieniu priorytetów politycznych, analizy prognozowanego eksportu na istniejące i wschodzące rynki, a także wkładu zainteresowanych stron.

Kampanie promocyjne dotyczące produktów rolnych UE powinny być zaprojektowane tak, aby otworzyć nowe możliwości rynkowe dla rolników UE i szerszego przemysłu spożywczego UE, a także pomóc im w zabezpieczeniu istniejącej działalności.

Kwoty dostępne na kampanie wybrane w 2024 r. są podzielone między promocję na rynku wewnętrznym UE i w państwach trzecich, odpowiednio 81,3 mln euro i 85,1 mln euro. Poza UE, kraje i regiony o wysokim potencjale wzrostu są identyfikowane jako główne cele promocyjne. Należą do nich Chiny, Japonia, Korea Południowa, Singapur i Ameryka Północna. Wielka Brytania pozostaje jednym z głównych rynków eksportowych dla unijnych produktów rolno-spożywczych, pochłaniając ponad 20% eksportu UE-27.

Oczekuje się, że kampanie promocyjne wybrane w 2024 r. będą obejmować produkty pochodzące ze zrównoważonych praktyk rolniczych, które przyczyniają się do zmniejszenia obciążenia pestycydami i środkami przeciwdrobnoustrojowymi, zminimalizowania nawożenia i zanieczyszczenia wody, zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych, wzmocnienia rolnictwa ekologicznego i poprawy dobrostanu zwierząt. 62 mln euro zostanie przeznaczone specjalnie na takie zrównoważone produkty rolno-spożywcze, w tym 42 mln euro na produkty ekologiczne.

Kolejnym celem jest zwiększenie świadomości na temat unijnych systemów jakości i produktów zarejestrowanych jako chroniona nazwa pochodzenia, chronione oznaczenie geograficzne i gwarantowana tradycyjna specjalność.

Zaproszenia do składania wniosków na nadchodzące kampanie w 2024 r. będą otwarte od 18 stycznia do 14 maja 2024 r.

17 listopada, 2023/ Komisja Europejska/Unia Europejska.
https://ec.europa.eu

Komentarze do artykułu

To miejsce jest przeznaczone do dyskusji między użytkownikami pig333.com a nie do zadawania pytań autorom artykułów
Skomentuj

Dostęp tylko dla użytkowników portalu 3trzy3. Zaloguj się aby dodać komentarz.

Nie jesteś subskrybentem tej zawartości Najnowsze wiadomości z branży

Newsletter o trzodzie na Twoim mailu

Zaloguj się i zapisz do subskrypcji

Powiązane artykuły