Czytaj ten artykuł w:

Segment pakowania i przetwórstwa kluczem do sukcesu

Dla producenta dostosowanie się do segmentu pakowania/ przetwórstwa, które wykazują cechy długofalowego, skutecznego i odpornego gracza z dostępem do globalnego rynku ma kluczowe znaczenie dla sukcesu, niezależnie od tego, jak wydajny stał się producent.

piątek 7 wrzesień 2018 (6 miesięcy 14 dni temu)
polub

Znaczący wzrost strukturalny o cztery lub więcej procent całkowitej rocznej produkcji w Stanach Zjednoczonych w tym roku stanowczo wpłynął na globalne status quo i spowodował, że wszystkie kraje, których przyszłość opiera się o ciągły wzrost eksportu, staną się bardziej konkurencyjnym globalnym środowiskiem. Sukces w wychwytywaniu rosnącego, zależnego od dochodów, globalnego popytu z czasem będzie wymagał stale rosnącej konkurencyjności, nie tylko o niskich kosztach na poziomie produkcji lub przetwarzania, ale i szybkości w działaniu, co pozostaje kluczową cechą dominacji. Odporność ekonomiczna na gwałtowne nadpodaże, niedobór środków produkcji, nagłe pojawienie się chorób powstrzymujących eksport, takich jak afrykański pomór świń, niespodziewane renegocjacje wieloletnich umów handlowych i konflikty regionalne, które wyrównują partnerów handlowych itp., będą determinantami długofalowego sukcesu .

Powróćmy jeszcze raz do roli segmentu pakującego i przetwórców, jako podstawy długofalowej ekonomicznej odporności w dążeniu kraju do rentownego miejsca w rozwijającym się globalnym rynku wieprzowiny. Zaczynamy od tego, ponieważ to, co widzicie wydaje się czymś w rodzaju powolnej, epickiej bitwy wśród krajów produkujących mięso wieprzowe, aby wykreować długoterminową, dochodową i rosnącą pozycję eksportową netto. Nie można tego osiągnąć jedynie dzięki wysokiej jakości i wydajnej produkcji, ponieważ wymaga to, aby zarówno segment produkcji, jak i przetwórstwo- pakowanie nabierały cech dobrze funkcjonującego wspólnego przedsiębiorstwa. Można to osiągnąć bez zintegrowanego prawa własności (co i tak nie zapewnia sukcesu), ale jest to trudne, a stare tradycje branżowe i syndrom grupowego myślenia powoli odchodzą w niepamięć.

Mówimy o pakowaniu / przetwórstwie jako filarze w łańcuchu produkcji wieprzowiny, ponieważ tylko z tego punktu można przechwycić pełne spektrum informacji, patrząc zarówno do tył łańcucha, czyli na produkcję żywych zwierząt / tusz, a także w przód, w kierunku poznania ostatecznych odbiorców. Jak zostało odkryte, to właśnie tutaj znajdują się kluczowe informacje, którą można wykorzystać lub przekazać. Dla producenta dostosowanie się do segmentu pakowania/ przetwórstwa, które wykazują cechy długofalowego, skutecznego i odpornego gracza z dostępem do globalnego rynku (bezpośrednio lub pośrednio), ma kluczowe znaczenie dla sukcesu, niezależnie od tego, jak wydajny stał się producent.

Jakie są różne sposoby, jakie stosuje producent / przetwórca w celu promowania długoterminowej odporności ekonomicznej, albo zapewnia, że nigdy się to nie wydarzy? Pierwszą i najważniejszą cechą pakowaczy/ przetwórstwa jest to, czy zobowiązuje się on do przejrzystego udostępniania informacji producentom pozyskanym podczas uboju. Obejmuje to krytyczne indywidualne pomiary masy i cechy charakterystyczne jakości. Co więcej, czy istnieje chęć pomocy producentowi w opracowywaniu informacji o świniach, które można wykorzystać do dokładniejszych, długoterminowych inwestycji w technologie, genetykę i cechy tusz mogące stworzyć produkt najwyższej jakości na rynku krajowym i globalnym? Jest to cecha charakterystyczna zwykle obserwowana tylko w skoordynowanych łańcuchach, w których producenci mają udział własnościowy w procesach obróbki i pakowania. W najbardziej zacofanych sieciach większość informacji nie jest udostępniana, ponieważ uważa się, że producent użyje jej w stosunku do pakującego w sposób konkurencyjny.

Jeśli chodzi o sygnał cenowy od przetwórcy, przedstawienie schematu kupna po cenach producentowi, w oparciu o różne wagi i miary jakości, jest koniecznym ale niewystarczającym warunkiem długoterminowego sukcesu obu stron. Często takie harmonogramy zakupów są tworzone na podstawie rocznej lub kwartalnej statystyki wszystkich zakupionych świń i mają na celu wywarcie nacisku na całą grupę w kierunku zwiększonej wartości dla przetwórcy. Główny producent w tej grupie może nie mieć takich samych średnich cech (średnia waga zwierząt i zmienność masy tuszy) całej grupy, a zatem otrzymuje niewystarczające informacje zwrotne dotyczące zarówno wartości produkcji, jak i zysków. Ponadto niektóre schematy kupna obejmują różne formy zachęty / rabaty dla producenta, które ostatecznie tylko obniżają koszt pakowania/przetwórstwa, a nie wartość produkcji. Koszt, który mógłby zostać obniżony poprzez lepsze zarządzanie lub reinwestycję w technologię przetwarzania.

Niektóre firmy po prostu odmawiają dzielenia się informacjami z producentami, z wyjątkiem ogólnych informacji (łączna waga i średnia cena / jednostkę), inni udostępniają je w formatach innych niż elektroniczne, które są uciążliwe w pracy lub użytkowaniu. Inne mogą dostarczać je w odstępach czasu, które nie są dostosowane do potrzeb konkurencji.

Wreszcie, istnieją przetwórcy/pakowacze , którzy są strukturalnie oddzieleni od źródła świń, takie jak systemy na całym świecie, które używają pośredników lub brokerów, kupujących świnie od sprzedawców i wysyłających je na wybrane przez siebie rynki. Tego typu kanały rynkowe blokują przepływ niemal wszystkich użytecznych informacji od producentów. Brokerzy, którzy stoją pomiędzy zakupami, blokują krytyczne informacje z obu stron i ograniczają przyszłą konkurencyjność zarówno producenta, jak i pakującego. Takie systemy rynkowe spełniały krytyczną i niezbędną funkcję w przeszłości, ale są to systemy, które działają teraz tylko w małych, lokalnych i słabo rozwiniętych sieciach.

Sieci regionalne muszą rozwinąć odporność gospodarczą, aby zdobyć miejsce w przyszłym światowym przemyśle wieprzowym. Segment przetwórstwa i pakowania jest kluczem do sukcesu. Czasy zachowania ważnych informacji dla siebie, żeby zyskać przewagę już minęły. Przewaga ekonomiczna dzielenia się informacjami jest coraz częściej widoczna w skoordynowanych łańcuchach, które wkraczają poza ruchome piaski konwencjonalnej mądrości. Idź tą drogą lub staw czoła coraz trudniejszej przyszłości.

pokrewne artykuły

Komentarz do artykułu

To miejsce jest przeznaczone do dyskusji między użytkownikami pig333.com a nie do zadawania pytań autorom artykułów
Skomentuj

Dostęp tylko dla użytkowników portalu 3trzy3. Zaloguj się aby dodać komentarz.

Niezarejestrowany użytkownik 333?Zarejestruj sięszybko i bezpłatnie i uzyskaj dostęp do wszystkich serwisówJesteś zarejestrowany w 333?WEJDŹKliknij tu jeśli zapomniałeś hasła, wyślemy je do Ciebie

tags